سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کولانت تراش

منبع : کولانت تراش

کولانت تراش

کاربردهای کولانت تراش

در صنایع فلزکاری ، تراشکاری و برشکاری فلزات به دلیل برخورد و اصطکاک بین دو فلز ایجاد حرارت یک عاملی اصلی می باشد که باعث سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار شده و باید با استفاده از آب صابون تراشکاری می توان جلوی این امر را گرفت.
از کولانت تراش به عنوان خنک کننده حرارت ناشی از ماشین کاری استفاده می گردد.
جهت استفاده در عملیات ماشین کاری، برش کاری، سنگ زنی و... که نیاز به روغن حل شونده روانکاری ، خنک کاری و ضد اکسیداسیون دارند.
آب صابون تراشکاری محصولی می باشد که در آب حل می شود ، این محصول یک نوع امولسیون روغن در آب می باشد که با ایجاد شرایط صابونی امور تراشکاری و برشکاری را راحتتر می نماید.
در عملیات تراشکاری ، برش کاری ، ماشین کاری ، سنگ زنی و... به دلیل برخورد دو فلز و اصطکاک بین آنها حرات ایجاد می شود که این حرارت موجب سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار می شود در نتیجه استفاده از روغن حل شونده مانع این امر شده و به عنوان یک خنک کننده و روانکار استفاده می شود.
آب صابون تراشکاری محصولی می باشد که در آب حل می شود ، این محصول یک نوع امولسیون روغن در آب می باشد که با ایجاد شرایط صابونی امور تراشکاری و برشکاری را راحتتر می نماید.

یکی از محصولات دلفین شیمی کولانت تراش یا همان آب تراش می باشد.
عواملی چون دمای محیط ، حرارت ناشی از عملیات ماشینکاری، آلودگی بیش از حد قطعات تحت عملیات ، آلودگی و سختی آب مورد استفاده ، نشتی روغن دستگاه به داخل مخزن امولسیون ، آلودگی مخزن ، و یا ترکیب دو یا چند روغن حل شونده با یکدیگر و در نهایت افت PH ، مشکلاتی همچون فاسد شدن ، گندیدگی و انتشار بوی نامطبوع را در پی خواهد داشت که می توان جهت هر چه بهبود این مهم ، نسبت به استفاده از آنتی باکتریال خاص این محصول استفاده کرد.
امولسیفایر چیست ؟ : امولسیفایر ها موادی هستند که کشش بین سطحی را کاهش داده، در نتیجه انحلال مواد روغنی بهتر صورت می گیرد.
عدم انتخاب صحیح روغن حل شونده با توجه به آلیاژ و نوع ماشینکاری - دوفاز شدن محصول - رعایت نکردن نسبت ترکیب روغن در آب با توجه به آلیاژ و شرایط ماشین کاری

مزایای کولانت تراش

قابلیت روان کنندگی عالی
خاصیت خنک کنندگی ( تحمل حرارتی بسیار بالا )
خاصیت خنک کنندگی بالا
خاصیت ممانعت از خوردگی
خاصیت ضد زنگ زدگی
خاصیت ضد کف
خاصیت روان کنندگی عالی
تشکیل امولسیون پایدار
خاصیت ممانعت از خوردگی

شرکت صنایع شیمیایی دلفین در سال 1392 با هدف اجرای فرایندهای تولیدی و تامین ملزومات صنعتی در زمینه ماشینکاری فلزات ، تاسیس گردید و با کسب تجربه در این عرصه در سال 1394 تصمیم به تولید روانکارهای صنعتی مورد استفاده در صنعت فلزات را گرفت و با تاسیس مجموعه دلفین شیمی به عنوان زیر مجموعه شرکت بهین ابزار ، به کمک متخصصین شیمی ، موفق به تولید و عرضه محصول روغن Z1 با نام تجاری دلفین و اخذ گواهینامه های فنی ISO گردید. لازم به ذکر است که محصول روغن Z1 که با نام های دیگری ماننده : روغن حل شونده ، آب صابون تراشکاری ، کولانت تراش نیز خوانده می شود.